duminică, 3 noiembrie 2013

As dori sa va spun cu ce am inceput, si astfel sa fie si inceputul prezentarilor mele despre clasicele aflate in colectia personala.

SIMSON SR2E

O motoreta produsa in aceasta versiune intre anii 1960 si 1964 intr-un numar de circa 516000 de exemplare in Germania Democrata. Reprezenta un mijloc ieftin de deplasare, in cadrul unei economii dornice de revenire la vremurile nu demult apuse. 
Era dotata cu un motor mic de 49 cc ce dezvolta 1.8 CP, si o cutie de viteze cu doua trepte, ce o impingea catre viteza maxima de 45 km/h. Un rezervor sub forma de lacrima cu capacitatea de 6 litri ii asigura o autonomie, la un consum de 1.7 l/100 km, de circa 300 de kilometrii. Benzina trebuia neaparat amestecata cu ulei destinat motoarelor in doi timpi in proportie de 1:33.
Fiabilitatea motoarelor Simson-Rheinmetal face ca si azi, dupa 50 de ani, acestea sa porneasca usor si sa mearga foarte frumos.
Motoreta care a poposit in garajul meu, si-a plimbat proprietarii anteriori prin Moldova, si nu era chiar intr-o stare buna. Dar, zic eu, i-am vazut dorinta de a straluci din nou si de a incanta sufletele unor noi generatii.





Am inceput sa caut informatii, piese pentru caroserie si motor si nu in ultimul rand elemente care sa ma inspire sa o conduc pe drumul cel bun.
Surpriza a fost ca daca ai ceva rabdare gasesti cu siguranta elemente originale pentru ea, sau daca ai mai multi bani decat rabdare din Germania iti poti procura piese noi, manufacturate mai mult sau mai putin ca in anii 60.
Cu ajutorul si rabdarea unui vopsitor bun, motoreta si-a recapatat stralucirea din anul 1960 cand a fost produsa. Si cum ii promisesem fiului meu ca vom merge la o expozitie de profil, iata ca am scos motoreta in LUME: 2 ROTI ISTORICE - editia a doua, 14 Septembrie 2013.




 Mai sunt de finisat si completat unele aspecte la ea, dar se pot face usor in perioadele cu vreme rece.
Pana la un alt eveniment sta cuminte in garaj si isi asteapta suratele.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu